Opiskelijalle

Opiskelu Kyrönmaan Lukiossa

Opiskelu Kyrönmaan lukiossa

Kyrönmaan lukiolle pääset koulukyydeillä eri suunnista, ja jos reittiliikenne ei tuo niin Isonkyrön kunta järjestää kuljetuksen.

Lue lisää kuljetuksista ›

Lukio-opiskelua koko Suomessa ohjaa valtakunnallinen lukion opetussuunnitelma, joka löytyy linkistä Lukion opetussuunnitelman perusteet. Kyrönmaan lukion opetussuunnitelman paikalliset tarkennukset, lisäykset ja valinnaiset opintojaksot löytyvät: Kyrönmaan lukion ops

Kyrönmaan lukiossa voit lukio-opintojesi lisäksi valita joko kulttuurilinjan tai liikunta- ja urheilulinjan.

Tärkeät päivämäärät

Jaksot ›

Koeviikot ›

Kurssiuusinnat ja korotukset ›

Kurssisisällöt & kurssitarjotin

Tutustu tarkemmin lukion kurssien sisältöihin, opetuksen tavoitteisiin sekä arviointiperusteisiin.

Lukuvuoden 2022-2023 kurssitarjotin aukeaa tästä linkistä.

Kurssisisällöt ›

Opiskelun tuki

Terveydenhoitaja on tavattavissa koululla kaikkina muina päivinä paitsi keskiviikkoisin.

Vastaanotto ilman ajanvarausta klo 10.30 – 12.00.

Puhelimitse numerosta 044-754 1718.

Käytössä myös kuraattorin sekä koulupsykologin palvelut.

Tutustu tukipalveluihin ›

Kansainvälisyys

Kansainvälisyys on vahvasti läsnä lukiomme arjessa. Ulkomailla on järjestetty leirikouluja sekä EU:n rahoittamia kansainvälisyyshankkeita.

Tutustu lisää ›

Miten lukiossa opiskellaan?

Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus ovat hyvin tärkeä osa lukio-opiskelua. Myös opiskelun tulokset riippuvat siitä, kuinka paljon vastuuta otat omasta oppimisestasi. Lukiossa läksyjen määrä kasvaa ja asiakokonaisuudet ovat laajoja.

Itsenäisen työn osuus ja oma vastuu kasvavat koko ajan. Oppikurssit ovat varsin tiiviitä ja etenemisvauhti ripeä.Menestyminen opinnoissa edellyttää myös opiskelun ja opintojen jatkuvaa suunnittelua.

Aloittamassa opinnot lukiossa? Valmistautumassa koeviikkoon?

Tutustu keräämäämme lukio-opiskelijan oppaaseen ›

Mainostoimisto Semio