Vapaatunnit

Perustyöjärjestyksessä pyritään siihen, ettei opiskelijan työpäivään tule
taukotunteja. Monien ainevalintayhdistelmien vuoksi niitä ei voida kuitenkaan
kokonaan välttää. Taukotuntien tilalle kannattaa mahdollisuuksien mukaan
etsiä perustyöjärjestyksestä jokin opintojakso, jonka voi suorittaa siinä
kohdassa, uusia tai hyödyntää kuunteluoppilaana.

Isokyrö Areena

Vapaatunneilla voi käyttää Areenan liikuntamahdollisuuksia, avaimen voi lainata kansliasta.

Kirjasto

Koulukeskusrakennuksesta löytyy myös kirjasto, jossa voi käydä lukemassa kirjoja, lehtiä tai juoda vaikka kupin kaakaota tai kahvia. Kirjasto on auki arkisin ma-to 12-19 ja pe 12-17, mutta kirjastolta voi lunastaa kortin ja tehdä omatoimisopimuksen, jolla kirjastoon pääsee klo 7-21 välisenä aikana.

Muuta

Koulun läheisyydessä sijaitsee S-market, jossa lukiolaiset käyvät usein välipalaostoksilla. Terveellisen välipalan kanssa on hyvä suunnata esimerkiksi kävelymatkan päässä koululta sijaitsevalle kuntosalille Kyrönmaan Power Clubille (Marttilantie 12) tai Painovoimalaan (Lukkarinmäentie 2). Jos et ole näin tehokkaalla tuulella vapaatunnillasi, voit käyttää aikasi myös "Löhiksessä", lukiosiiven aulassa tai abikämpässä (vain abeille!)